Coś fajnego,coś miłego

Temat: Biodiesel, bioester Spostrzeżenia, rady, uwagi

Ja bym sie nie odwazyl zalac "bio".Moj Pug zdecydowanie nie lubi "wysokiej jakosci"paliwa z Tesco a co dopiero jakies wynalazki.
Silnik diesla powinen jezdzic na ON a benzynowy na Pb-takie moje zdanie.
Jak to mowia-"papieru sciernego tez mozna uzyc w toalecie ale..." :whistle:


Niejaki Pan Diesel swój pierwszy silnik właśnie napędzał olejem roślinnym.

Każdy porządny "stary" diesel pociągnie na każdym rodzaju oleju roślinno-napędowego. Cała zabawa w obecne "bio" to tylko kwestia doboru materiałów do pogodzenia wysokich ciśnień (czyli dokładności wykonania) w układach CR z trochę inną lepkością i gęstością owego bio. Pewnie za chwile już istniejąca hybryda diesel/silnik elektryczny z PSA jeszcze będzie mogła używać 100% bioestrów - marketing to wymusi, bo teraz taka moda i pewnie oprócz danych dotyczących emisji CO2 będzie coś o owym paliwie bio, że niby odnawialne w 100%... i że jeszcze bardziej ekologiczne są te silniki ;-)

Źródło: 406-klub.pl/index.php?showtopic=3235



Temat: Chłodzenie komputera z pomocą oleju
A czy niemożna by było "wsadzić" do oleju również i dysku, tylko uszczelnić w nim silikonem ten otwór do wyrównywania ciśnienia (raczej go można "przytkać" bo czytałem kiedyś taki poradnik gdzie gościu zalepiał go taśmą żeby wsadzić dysk do foliowej torebki by szczelnie go tam zamknąć, no ale nieważne...), a reszta chyba jest "uszczelniona" bo w końcu jest w jakiś sposób uszczelniany skoro mikroskopijne drobinki kurzu mogą go uśmiercić, jedyny dylemat to czy te "gumki" wytrzymają ciśnienie gęstego oleju...

Źródło: forum.ks-ekspert.pl/index.php?showtopic=103617


Temat: Komputer w akwarium + olej
Z jednej strony masz gęstsze środowisko, z drugiej natomiast ciągłe smarowanie. Nie wiem co przeważa nad czym w kwestii wentylatorów i tutaj musiałyby się wypowiedzieć osoby mające doświadczenie w tej materii.

TUTAJ jest strona na temat "zatapiania" PC w oleju stworzona przez autora filmiku. Też masz zamiar użyć oleju mineralnego? W sumie to nawet lepiej by było, tylko on pisze, że cieżko znaleźć olej o bardzo niskiej gęstości.

Źródło: oc-community.org/index.php?showtopic=1132


Temat: Sprzęgło VA C20XE

Okazało się, że wziąłem najdroższe sprzęgło - z relacji mechanika :)
Wymiana 200zł, auto do odbioru w poniedziałek.
Ma mi jeszcze sprawdzić, co jest z 2 biegiem, bo przy redukcji na 2 na zimnym silniku często mi zgrzyta, ale czytałem, że to przypadłość dość częsta - podobno kwestia gęstości i poziomu oleju, a również na to składać się może zużycie sprzęgła. Dam znać, jak odbiorę moją fałkę z warsztatu :)

Może być ze olej jest zbyt gęsty jeśli tak dzieje sie tylko przy zimnym silniku

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=73982


Temat: Farmer Farmer
U mnie z tym narazie nie ma problemu - z tym, że mój jest garażowany - świeca płomieniowa w ruch i do przodu :) (oczywiście też zalany płynem - w zimie główny ciągnik bo c330 i c360 nie chce się zalewać wodą) Wiadomo, że oleje przy mrozie -20 robią się już bardzo gęste, więc zawsze wskazane jest w takich przypadkach, aby ciągniczek popracował z kilkanaście minut. W nowszych maszynach budowlanych, gdzie takich spraw pilnuje komputer, też można ruszyć dopiero po ok. pół godz. - dopóki oleje się nie rozgrzeją komp. nie pozwoli ruszyć.

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=22470


Temat: [amortyzator] Regulacja tłumienia
co do sagu - jesli widelec ma 30 procent sagu (szczegolnie modele bez regulacji tlumienia kompresji) to moze byc to za duzo - co grozi dobiciem.
w xc - najlepiej 15 -20 procent (jesli nie ma blokady - mniejszy sag zapobiegnie przynajmniej w czesci bujaniu - co nie jest tak naprawde wlasciwym sposobem na ten problem) w turystyce 20 - 25 procent.
waze 78 kilo i zaden moj widelec a mialem ich kilka nie uginal sie w sagu tyle ile trzeba - wszystkie seryjnie mialy za twarde sprezyny choc wg danych producentow mam wage "standartową".
co doreglulacji tlumienia a naprezenia wstepnego - niekoniecznie jest tak ze jedno nie wplywa na drugie.
miekka sprezyna potrzebuje mniejszej sily by sie rozprezyc - czyli sily z jaka wraca do polozenia poczatkowego. sprezyna twardsza rozpreza sie szybciej. tak wiec by zastopowac rozprezanie potrzeba silniejszego tlumienia powrotu.
obrazowo przedstawie to tak: w rock shoxie psylo seryjnie jest olej 15 w (gestosc) seryjna sprzezyna jest czerwona czyli na powiedzmy ok 80 kilo. po wlaniu oleju 5 w czyli zadkiego amortyzator wogole nie mial tlumienia powrotu - odbijal szybko nawet przy mocno zakreconym tlumieniu. ale ze sprezyną miekka czyli powiedzmy na 60 kg tlumienie znowu bylo zauwazalne.
tak wiec twardosc sprezyny (ktora moze byc takze wzmocniona napieciem wstepnym - czyli skreceniem jej) moze miec wplyw na szybkosc powrotu a co za tym idzie innego wyregulowania tlumienia.

Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=18550


Temat: Mazda 323 BJ
Co wy z tymi instrukcjami??. Tam nie ma nic konkretnego dotyczącego eksploatacji, nawet klasa oleju tylko wg. API SG, SH do SJ a o gęstości nic. Przejrzałem dość dokładnie te instrukcje (piszę te bo w wersji włoskiej i niemieckiej) są takie same i naprawdę nie warto wydawać na nie pieniędzy. Rozwodzą się przez wiele stron np. jak i gdzie mocować fotelik dziecka albo jak zapinać pasy. Na samym końcu kilka stron z danymi technicznymi można by dla upartych zeskanować i wrzucić gdzieś na serwer ale japońce nie zadali sobie trudu napisania np. przy jakiej szybkości obr. występuje max. moment i max moc. Za to poświęcili 3 strony na opis ogumienia (co znaczą poszczególne znaki na oponie) i zalecane ciśnienia. Jeśli BJ-ka nie jest waszym pierwszym autem to naprawdę nie warto, chyba że ktoś nie potrafi rozłozyć siedzeń bez instrukcji.
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=25276


Temat: zmiana oleju na polsyntetyk a stukanie w silniku
Nigdy nie przechodzi się z oleju gęstego na rzadszy, chyba że po remoncie. A już zwłaszcza w silniku który ma kulniete 189tys i 2 lata jeżdził na mineralnym.wróć czym prędzej na olej mineralny
alberceek ,przedtem mialem kadetta przez 3 lata z czego pierwszy rok smigalem na mineralnym,a potem wlalem polsyntetyk i tak jezdzi do dzis(juz ok 3 lata)i tez byly to oleje GM.poza tym kazdy mechanik,w tym ten ktory "opiekuje sie" moja madzia doradzaja stanowczo zeby lac polsyntetyk ze wzgledu na hydraulike,nawet jesli jezdzilem juz na mineralce,to samo mowili kolesie z "aktywu".wychodzi na to ze z dwojga zlego chyba lepiej bedzie zostac na polsyntetyku i ewentualnie dodac ten LIQUI MOLY.tym bardziej ze stukanie jest naprawde cichutkie i tylko na wolnych obrotach,poza tym chodzi zajeb...
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=74787


Temat: Oleje
BTW Pankuba ... odpisywalem do postu Travisa nie twojego nawet go nie widzialem


Nieda sie interpretowac oleju po kolorze ....
Jaki rowniez oleje nie maja specjalnych dodatkow ktore wyciszaja silniliki lub wrecz przeciwnie nie maja zadnych akustycznych dodatkow ktore silniki poglasniaja ...

Praca silnika moze byc zalezna od Filtra oleju Zaworu ADBV ... tanie filtry mogo powodowac
"efekt diesla"

A jesli na 1 filtrze i 2 rozne olejach slychac ... cichsza prace ... to tylko swiadczy ze maja rozna gestosc ... ...

nawet jesli oby dwa to naprzyklad 5w30...to nie znaczy ze maja taka sama gestosc ..

niektore 30 moga sie juz zblizac do normy 5w40 .. ale dalej klasyfikowac sie w przedziele 30 zgodznie z normami ...

po 11 tys KM ... i swiezej zmianie jest ciszej ... bo to logiczne ze olej jest przepracowany I stracil czesc swoich wlasciwosci ... I kazdy swiezy olej uciszy silnik ... chyba ze ktos jest tak zdolny I pamieta dzwiek ... jaki byl swiezo po zalaniu

Jaki rowniez mitem jest ze oleje zwiekszaja ilosc HP ..
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=11168


Temat: Dedra - Turbo 2000 przegrzewa się
" />Lancia jak na razie jeździ ok. Przez kilka dni od wymiany uszczelki grzała się i wyrzucało mi wodę (bo jeszcze nie zalałem płynem) ze zbiorniczka. Od 2 dni to ustało.

Problem jest teraz w tym, że :

1. Auto rano , lub po dłuższym postoju (jak ostygnie porządnie), to na wolnych obrotach chodzi ok, ale jak dodam gazu to się dławi, jakby chciała zgasnąć. Jak wciskam gazu tak pulsacyjnie to się wkręca i jak ma jakieś 3 tyś obr. to wkręca się jak należy.

2. Dzisiaj zauważyłem, że kapie mi z intercoolera. Podniosłem auto lekko na lewarku i widać, że płynie, ale nie z samego intercoolera (na środku) tylko po bokach intercoolera na łączeniach jest mokro ( nie mylić z łączeniem gdzie jest wąż i opaska). Tylko po obu stronach IC na tych łączeniach metalowych. Wygląda to jak smoła. Czarne, gęste i zimne. Przetarłem to szmatką do sucha i jutro zobaczę czy będzie podobnie.

3. Jak ją pogonię trochę, i zaraz się zatrzymam, to wentylator chodzi cały czas i nie może się wyłączyć. A temp. jest cały czas w granicach 98'C, oleju podobnie. (wg wskaźnika) Potrafi tak stać nawet 5 min i wentylator wciąż chodzi. Dopiero jak ją zgaszę na 10-15 sekund i odpalę to wentylator trochę pochodzi i po chwili normalnie wyłącza się.
W tym samym właśnie przypadku poleciała mi ta maź z intercoolera.
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=14340